تمامی مطالب مطابق قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد.درصورت مغایرت از گزارش پست استفاده کنید.

جستجو

تبلیغات


         از اوایل دهه 1920 بعضی دریافتند که محدویت هایی در رویکرد رفتارگرایانه به درک یادگیری وجود دارد. بدین ترتیب رویکرد شناخت گرایانه در اواسط قرن در یادگیری و آموزش ظهور یافت. این دیدگاه به جای رفتار آشکار ، بر فرایندهای ذهنی که در پس رفتار وجود دارند، می پردازد. 

         از نقاط قوت شناخت گرایی آن است که مطالب آموخته شده توسط یادگیرنده قابل انتقال به محیط واقعی است. طراحان آموزشی در دیدگاه شناختی به جای تأکید بر رفتار بیرونی بر فرایند ذهنی تأکید دارند و از آن برای افزایش اثربخشی آموزش بهره می برند. به جای تحلیل تکلیف و موضوع که در دیدگاه رفتار گرایی وجود دارد، شناخت گرایان بر تحلیل یادگیرنده تأکید می کنند. به هنگام طراحی آموزشی براساس رویکرد شناخت گرایی، باید به ساختار های ذهنی یادگیرنده توجه شود. طراحان آموزشی باید نقش فعال یادگیرنده را در نظر داشته باشند و با فراهم آوردموقعیت های شبیه سازی شده، فرصتها و تجارب یادگیری را به زندگی واقعی یادگیرندگان نزدیک سازند.


    این مطلب تا کنون بار بازدید شده است.
    ارسال شده در تاریخ پنجشنبه 11 دي 1348 [ گزارش پست ]
    منبع
    برچسب ها : شناخت ,یادگیرنده ,رفتار ,آموزشی ,تأکید ,ذهنی ,طراحی آموزشی ,طراحان آموزشی ,شناخت گرایانه ,رویکرد شناخت ,

تبلیغات


    Ads1

پربازدیدترین مطالب

آمار امروز جمعه 5 خرداد 1396

تبلیغات

ads2

تبلیغات

ads3

آخرین کلمات جستجو شده

تگ های برتر