خوش آمدید

جستجو

تبلیغات





پیدایش طراحی آموزشی

         طراحی آموزشی دارای سابقه ای بسیار طولانی است.متفکران بزرگی مانند ارسطو، سقراط و افلاطون  به اساس شناختی یادگیری و حافظه توجه داشتند، در قرن( 13 )سن توماس آکویناس و 400 سال بعد جان لاک این توجهات را گسترش داد. نظریه هایی از این قبیل نوعی نقشه و طرح آموزش را توصیه می کندکه می توان آن را کوششهای غیر منسجم در طراحی آموزشی دانست.هدف مشترک تمام اقداماتی که در زمینه طراحی آموزشی صورت گرفته است جستجوی دانش پایه ای است که بتواند بین نظریه های یادگیری و فعالیت های عملی آموزشی پیوند برقرار کند؛ در نتیجه، طراحی آموزشی بر مبنای نتایج پژوهش هایی که در زمینه فرایند های روان شناختی یادگیری به دست آمده بود ، شکل گرفت تا بتواند برای مشکلات آموزشی راه حلهایی بیابد و یادگیری ، یادداری و انتقال آموخته های افراد را به بالاترین حد برساند.


    این مطلب تا کنون 7 بار بازدید شده است.
    منبع
    برچسب ها : آموزشی ,یادگیری ,طراحی ,طراحی آموزشی ,شناختی یادگیری ,
    پیدایش طراحی آموزشی

تبلیغات


    محل نمایش تبلیغات شما

پربازدیدترین مطالب

آمار

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

آخرین کلمات جستجو شده